תואר שני בחוג לבריאות נפש קהילתית
החוג לבריאות נפש קהילתית פועל להכשיר את בוגריו לתפקידי מומחים ומנהיגי תוכניות לבריאות נפש בגישה קהילתית רב ממדית.
בריאות נפש היא תוצר של יחסי גומלין בין גורמים אישיים וסביבתיים.
כדי להבין גורמים אלו, אנו נזקקים לגופי ידע בין תחומיים, המסייעים להסביר השפעות תרבותיות, משאבים אישיים וחברתיים להתמודדות והסתגלות, אפיונים פיסיים של סביבת החיים היוצרים דחק ואת הקשרים בינם.
לגורמים אלו וליחסי הגומלין ביניהם, יש השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי ומנגד על התפתחות תחלואה ועל יכולת האדם וסביבתו למנעה ולהתמודד עמה באמצעות איתור מוקדם, טיפול ושיקום.
מטרות התוכנית:
◄ לסייע לתלמידיו לרכוש מושגים ומיומנויות ולהפנים ערכים, שיאפשרו להם לזהות ולהעריך את צורכי בריאות הנפש של פרטים וקהילות, לתכנן וליישם התערבויות מתוך תפישה מורכבת רב מקצועית, באמצעות שילוב בין-ארגוני ומוסדי, ומתוך התאמה לאפיוניה התרבותיים של כל אוכלוסייה.
◄ להעמיק את המחקר, פיתוח והעמקה של גופי ידע למען קידום שירותי בריאות נפש קהילתית, כדיסציפלינה בין-תחומית המצויה בתהליך מואץ של התפתחות.
תכני הלימוד:
◄הערכים והנחות יסוד של בריאות נפש קהילתית
◄ שיקום, שילוב והחלמה
◄ מיפוי אפיונים וצרכים קהילתיים
◄ היכרות עם החקיקה ומערכות בריאות הנפש
◄ רכישת ידע במניעה והתערבויות בשיקום, מצבי משבר וטראומה
◄ ידע ומיומנויות בתכנון מדיניות, ניהול ומחקר
בין הנושאים הנלמדים:
◄ שיקום, שילוב והחלמה
◄ מיפוי אפיונים וצרכים קהילתיים
◄ היכרות עם החקיקה ומערכות בריאות הנפש
◄ רכישת ידע במניעה והתערבויות בשיקום, מצבי משבר וטראומה
מסלול א’ – מסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית- תיזה
מסלול זה מכוון לפיתוח ידע מעמיק בתחום תוכן מסוים על ידי קידום מיומנותו בשימוש בשיטות מחקר הנהוגות בתחום זה וכן לבחון את כישוריו לחקור בעיה מסוימת, לנתח ממצאי מחקר באופן עצמאי ולכתוב עבודת גמר מחקרית על פי אמות המידה המקובלות.
במסלול זה יורשה התלמיד להגיש את התיזה לשיפוט רק לאחר שסיים את כל חובות השמיעה והגיש את כל עבודותיו לתואר. מסלול עם כתיבת תיזה מבוסס על לימודי מחקר ולימודים עיוניים.
מסלול זה מורכב משיעורי חובה ושיעורי בחירה בהיקף של 36 שש"ס, לא כולל לימודי עזר ולימודי השלמה. במסלול זה נדרש התלמיד לכתוב לפחות שתי עבודות סמינריוניות ולהגיש עבודת גמר מחקרית (תיזה). משך הלימודים במסלול זה לא יעלה על שלוש שנים.
משך הלימודים:
3 שנים – שנתיים לסיום חובות השמיעה ושנה שלישית לכתיבת התזה.
מסלול ב’ – מסלול עם בחינת גמר (ללא תיזה)
התכנית במסלול זה מבוססת על הדגשת הלימודים העיוניים. על הסטודנט ללמוד קורסים בהיקף של 44 שש"ס (הכוללים שיעורי חובה ושיעורי בחירה, אך לא כוללים את לימודי העזר ושיעורי ההשלמה) ולגשת לבחינת גמר.
משך הלימודים:
2 שנים.
נא השאר פרטיך כאן ונציגנו יצור עימך קשר בהקדם: